Odekanterat

171529-11

Jawohl!

I julas förärade min svåger mig ett par riktiga vinglas. Som finansvalp vid Lac Lemands strand och van i små sällskap visste han ju vad som fattades mig och framförallt vad som behövs om du inte hunnit dekantera nämligen, en äkta österrikisk produkt - Riedel! Naturligtvis gav dessa för bourgogne speciellt utformade glasen en härlig upplevelse och en superb luftning av min 1999 Savigny Les Beune från Joseph Drohain, vilken jag för övrigt lät min vän immaterialrättsadvokaten avsmaka till en liten bit lagrad Comté. Det är klart att det nästan går lika bra med Oberglas eller Kamprads varianter men då infinner sig inte den riktiga känslan och defintivt inte den där harmoniska boquet som bara måste finnas där... 


Kommentarer
Postat av: Per

Men hur diskar man karaffen?

2007-01-23 @ 11:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback