Vin&vatten

171529-123171529-122171529-121171529-120171529-124171529-125

Bubblor eller platt vatten frågar jag mig? Lättare vin mindre bubblor tror jag på! Men viktigast är nog att leta efter riktiga mineraler, för då får du den för smaklöksstimulansen viktiga sältan. Sen gäller det ju att hitta rätt temeratur, också! Källarkallt är att rekommendera för den som vill göra vattnet till en bisak medan lite mer kyla tillfredställer den som faktiskt tycker att flaskvatten smakar nått extra utöver kranen.

Min toppsex lista ovan!

Som måltidsdryck mol alena är vatten en pärla. Ger både törstsläckning och företräde till maträtten, om än inte utan att vara alltför mesig. Nu hoppas jag att min tetrapaksvän i Levanten kan erinra sig det danska smittskyddsinstitutets analys av serbiskt kran- och buteljvatten!? SVP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback