Fotbollsfirande

En fruktig och lite förebrående Chablis uppbyggd på de gröna druvornas champion, Chardonnay påminner om segerns sötma. Unga och gamla fotbollskillar har visat hur kraft och finess ger resultat. Om än neutralt för seniorerna.

image303  Jag lyfter glaset drygt bottenfyllt med  Laroches 2005 Chablis Saint Martin (nr. 7143, 125.00 sek). Skål! Friskt, syrligt och fyllt av feta förföriskt lena smörtoner skiftande i tropisk frukt. Dock med sedvanlig ståltankssträvhet och metallisk stringens. Kallrökt lax, örtagårdsås och västerbottenpaj kommer till rätta liksom den extra lagrade Appenzellern. Dagbladets Dolkstöt träffar emellertid inte alldeles mitt i prick då vinet ändå är lite tamt också när temperaturen ökat och upphetsningen över trofén bidragit med imma... 

Nu står Oktoberfestbier provet för dörren. Sex bruna buteljer med mycken pondus... Öltältsfesten börjar dock inte förrän 22 september! Jag tar min "Mass" påplats i Berlin på årsdagen av återföreningen. Aber alles kommt gleich!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback