Kryddat vintervin

Åter i cyberrymden efter ett längre blogglov vill jag berätta om ett vinfynd som stod att finna långt in i mitt vinskåp.

image336

2001
Domaine du Colombier, Crozes-Hermitage "Cuveé Gaby". Ett Rhonevin som dragit mycken nytta av lagring och kunde därför erbjuda lång sällsam och smekande eftersmak. Örtigt proppat med generösa aromer som initialt gav en intensiv druvtypisk Syrahsmak.

Tänk att jag för några år sedan lyckades köpa några buteljer för endast 18.55 Euro på Rob i Bryssel. Ett fynd! Det gläder mig att SB nu lagt fram Guigals generiska Crozes-Hermitage på sina hyllor för endast 145.00 sek. Köp detta typiska vintervin.

Kommentarer
Postat av: Eirikfredrikke

Hello, This site is a brilliant idea!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback