Oktobertest

Nere i Bayern städar man nu upp efter veckor stånkstötande. Själv korar jag vinnare och runner up i festbier serien. Weltenburg smiter knappt förbi Spaten i spurten. Alkoholhalten förtar smaken i Spatens annars mycket mustiga bryggd. Vörtstyrka och skumrand är ovanligt generös och nu vet man säkert at det är ett kvar till nästa bierfest.



Volym räknas ju i dessa sammanhang, även om jag helst vill ha slankhet och sensuell doft... less is more! Finess och fingersalva bidrar alltjämt till ett grepp över situationen och nu återgär vi till svagare drycker igen.  

Veckan som gick var lång och innebar svalt urval på flera platser.
          

Kosovanskt Peja Pilsner och ungersk Dreher släcker törst och stress i en ständigt föränderlig värld. Moder Tereza Torget i Pristina och Franz Lizt gatan i Budapest kryllar av fortf somriga flanörer som söker flärd i den ljumma natten. Jag insuper och kastar mig snabbt tillbaka till höstblåsten i huvudstan.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback