Auf wiedersehen

image224

Daxs att bryta upp och flytta redaktionen för denna blogg från Bryssel till Lidingö, med följd att Anitras sortiment kommer att hårdgranskas och fläkas ut än mer frekvent. Men med på resan följer också ett rikligt urval av flaskor från västeuropa och medelhavsområdet. Sex års samlande har gett resultat och nu letar jag efter lämpligt vinskåp i någon trendig källare.

image221

Uppbrottet från EU:s huvudstad plägar ske under det tyska ordförandeskapet varför min alldeles egna ordförande, Andrea från Freiburg i Baden gjorde en insats för att få mig att inte glömma det stora vin- och fäderneslandet. Weissburgunder och Gutedel fanns det i påsen som får vänta till sommaren.

image223


Sen fick jag, tydligen efter visst övervägande, högtidligen erhålla guldpennan ur
Supersofias hand och av kollegorna på kontoret höra att "borta bra men hemma bäst". Cheferna använde ord som "gamäng och konnässör" när de beskrev bloggandet som ett av flera sidospår.

Stort tack till mina trogna läsare som nu får vänta till tekniken hittat hem igen... Jag återkommer snart igen!

Kommentarer
Postat av: Henryingebjorg

Very useful information. Thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback