Allt om Drycker

Pressbyrån har mycket, dock inte Allt om Vin men väl Allt om Drycker nr. 1-2007. "Välkommen till en värld av njutning" hälsar ledaren och lovar mycken läsning om alkoholhaltiga drycker och mat. Introduktionsutgåvan betingar rimliga 29.00 kr.



Under flygningen till Bryssel läste med nöje detta nytillkomna smygsnobbiga magasin för dryckesvänner. Rikt bildmaterial och kanske lite väl mycket reklam ger läsaren något mer att önska till nästa nummer. Jag fastnar för en av de få redaktionella artiklarna som berör vin; "smak en smaksak?" Man slår ett slag för subjektiviteten i vinprovarkonsten och snuddar vid viktiga resonemang om mat och vin bryggor.



Efter en massa spritprat avslutas detta drygt hundrasidiga alster med en artikel om Wiens historia och österrikisk vinproduktion, bl.a. den besvärande omständigheten att Systembolaget håller endast ett fåtal produkter i sitt bassortiment. Förmodligen får jag anledning att återkomma till "Wien und Wein" mot slutet av veckan när jag är åter från min Balkanresa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback