Systembolaget

171529-96

Ett nedslag på denna anrika inrättning i tiden hittar jag först ett kinesiskt rödvin bland februarinyheterna. Kul! Man lovar att Dragon Seal smakar fat, mörka bär, rosor och jord. Känns tyvärr inte så angeläget.

171529-95

Går vidare och hittar mitt svenska favoritöl; Wynjas Runöl (nr. 11359, 16.40 sek) från det fagra Östergötland. Jag minns fortfarande den varma sommarkvällen på Göta Hotel i Borensberg med en sval Runöl i näven. Gudagott! Som östgöte är man stolt när bryggden imponerar med sin harmoniskt bondska beska varvat med en frisk brödsmak. Nybakt gu ske löv! En balanserad lite kandysockrig smak ger en bränd doft som rinner ned lätt som f..n!

Ja, en tur bakom glasväggen på Regeringsgatebutiken återstår nu, där ser jag en lång rad prestige flaskor som plockas fram med vit handske när allsköns folk frågar om man bäst sätter sprätt på en femhundralapp. Jag ser efter ett tag att Nya Världen, Spanien och Italien alltfort har ett övertag gentemot Frankrike. Varför är det så tillknäppt och dyrt med Bordeaux och varför så sparsamt med CNP och Bourgogne?

Kommentarer
Postat av: Hallvardbeatrice

Really great site man!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback